تفاوت دامنه و هاست چیست؟https://www.persisserver.com

تفاوت دامنه و هاست چیست؟

مقدمه

آیا می خواهید تفاوت بین دامنه و هاست را بدانید؟ دامنه چیست، هاست چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟

نام دامنه و میزبانی وب دو موردی هستند که با هم برای راه اندازی یک وب سایت مورد نیاز هستند.در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که دامنه و هاست چیست، چگونه کار می کنند و چگونه با یکدیگر متفاوت هستند.

هنگامی که شخصی برای یک نام دامنه ثبت نام می کند، آن شخص تنها مالکیت و حقوق وب سایت ایجاد شده را خواهد داشت. این امر بازار خارجی را از دسترسی به دامنه خاص محدود می کند. با این حال، صرف داشتن یک دامنه به این معنی نیست که می توانید وب سایت را به دنیا ارائه دهید.

برای راه اندازی وب سایت به یک نام دامنه نیاز دارید. شما همچنین به یک وب سرور نیاز دارید که به درستی برای پشتیبانی از وب سایت پیکربندی شده باشد. نام دامنه مشابه آدرس یک خانه است و باید در یک ثبت کننده دامنه ثبت شود.

تفاوت دامنه و هاست چیست؟https://www.persisserver.com

نام دامنه را می توان از یک ثبت کننده دامنه خریداری کرد و نام سایت یا URL شما (www.abc.com) است. قیمت نام دامنه بسته به پسوند متفاوت خواهد بود. (.au یا .com). برای اینکه یک وب سایت در اینترنت نمایش داده شود، فایل ها باید در یک وب سرور آپلود شوند.

میزبانی وب سایت توسط یک شرکت هاستینگ انجام می شود. هاست معمولاً به صورت ماهانه یا سالانه تسویه می‌شود و این به نوع سرور میزبان و پهنای باند مورد نیاز وب‌سایت بستگی دارد. نام دامنه را می توان در هر نقطه از اینترنت خریداری کرد.

این یک ویژگی راحت برای راه اندازی هاست و خرید نام دامنه در همان مکان است. شرکت های زیادی وجود دارند که میزبانی و ثبت نام دامنه را با هم ارائه می کنند تا کارها را راحت کنند.

به محض خرید نام دامنه، جزئیات ورود برای دسترسی به حساب ارائه می شود. این اطلاعات بسیار مهم است و در صورت نیاز باید به یک توسعه دهنده وب منتقل شود.

اگر نام دامنه از شرکتی متفاوت از شرکت میزبان خریداری شده باشد، DNS باید با ثبت کننده دامنه اصلاح شود. تغییر ایجاد شده در DNS به ثبت کننده دامنه اطلاع می دهد که URL شما توسط شخص دیگری میزبانی می شود.

هنگام تغییر آدرس ایمیل، باید تغییراتی را که در آدرس ایمیل در صورتی که با ثبت کننده دامنه تنظیم شده باشد، در نظر داشته باشیم. آدرس ایمیل باید دوباره با ارائه دهنده میزبان تنظیم شود. زمانی که در حال ایجاد چنین تغییری هستید، ایده خوبی است که با توسعه دهنده وب یا بخش فناوری اطلاعات تماس بگیرید.

میزبانی وب چیست؟

میزبانی وب به سرور وب اطلاق می شود که فایل های داده با ظرفیت بسیار زیاد را ذخیره می کند. ارائه دهندگان میزبانی وب سرورهای وب را اجاره می کنند. از این وب سرورها برای ایجاد اتصالات شبکه و اتصال کاربر نهایی و فروشندگان استفاده می شود.

می توان گفت میزبانی وب به افراد مختلف و سازمان ها اجازه می دهد صفحات وب و وب سایت ها را در اینترنت ارسال کنند.

میزبان وب سرویس یا کسب و کاری است که خدمات و فناوری ارائه می دهد تا به مشتری خود امکان انتشار صفحات وب و وب سایت در اینترنت را بدهد. وب سایت ها بر روی سرورهایی که رایانه های مخصوص طراحی شده اند میزبانی و ذخیره می شوند.

کاربر برای دسترسی به یک وب سایت خاص باید آدرس وب را در مرورگر تایپ کند. شرکت های هاستینگ برای میزبانی وب سایت شما نیاز به یک نام دامنه متعلق به شما دارند. شرکت های میزبان می توانند به شما در خرید یک نام دامنه کمک کنند، اگر هنوز صاحب آن نیستید.

blank

نام دامنه در مقابل میزبانی وب

نام دامنه و میزبانی وب دو چیز متفاوت هستند. با این حال، آنها از نزدیک به هم مرتبط هستند. برای ایجاد یک وب سایت به یک نام دامنه و یک حساب میزبانی وب نیاز دارید. این بدان معنی است که شما نمی توانید بدون هیچ یک از آنها یک وب سایت بسازید.

برای شروع، می توانید یک نام دامنه انتخاب کنید و آن را در یک شرکت ثبت دامنه ثبت کنید. در اکثر شرکت های دامنه، شما می توانید یک نام دامنه برای حداقل یک دوره ۱ ساله ثبت کنید. و هر ساله آن را تمدید کنید تا به استفاده از آن ادامه دهید.

در مرحله بعد، می توانید یک طرح میزبانی بخرید و آن را با نام دامنه خود پیوند دهید. پس از آن می توانید یک نرم افزار وب سایت (مانند وردپرس) نصب کنید، ابزارها و افزونه ها را نصب کنید و محتوا را به وب سایت خود اضافه کنید.

در تعریف دامنه می توان گفت :نام دامنه یک شناسه یا آدرس نامگذاری شده یک مکان اینترنتی است.

تعریف میزبانی نیز این گونه است : میزبانی با سرور قدرتمندی انجام می شود که به اینترنت متصل است و از چندین اتصال اینترنت پرسرعت تشکیل شده است.

blank

ویژگی های دامنه و هاست

دسترسی به وب سایت

نام دامنه دسترسی به وب سایت را بدون نیاز به یادآوری آدرس IP عددی آسان می کند.

هاستینگ یک سرور ثابت است که فایل های داده وب سایت برای دسترسی آسان در آن ذخیره می شود.

نام دامنه منحصر به فرد است و یک آدرس اینترنتی خاص را ایمن می کند. این آدرس توسط هیچ شخص دیگری قابل استفاده نیست.

میزبانی وب روی سروری انجام می شود که توسط یک شرکت میزبان مدیریت می شود.

نام دامنه به اشتراک ماهانه یا سالانه نیاز دارد، بنابراین منقضی نمی شود.

هاست توسط شرکت انجام می شود، بنابراین صاحب وب سایت نیازی به نگهداری، ارتقاء و تنظیمات ندارد. هاست نیز با هزینه ای همراه خواهد بود.

نام دامنه به بازدیدکنندگان کمک می کند تا به محتوای وب دسترسی پیدا کنند

میزبانی به ذخیره محتوا مانند وب سایت در سرورهای وب کمک می کند. میزبان های وب فضای فیزیکی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. محتوای وب سایت بر روی سرورهای وب ذخیره می شود.

دیدگاه‌تان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس 24 ساعته